Realistični Prikaz Sjevernog Velebita korištenjem Unreal Engina i Reality Capturea

Realistični Prikaz Sjevernog Velebita korištenjem Unreal Engina i Reality Capturea

Prilikom izrade naše nove igrice koja se može iskusiti u posjetiteljskom centru Nacionalnog parka Sjeverni Velebit, Kuća Velebita cilj nam je bio izgraditi igricu koja vjerodostojno prokazuje ljepotu i jedinstvenost Velebitske šume.

Za postizanje ovog cilja odlučili smo se na razvoj u Unreal Engine-u 5 jer pomoću svojih nanite i lumen sustava omogućuje iznimno realistično renderiranje 3d modela s puno geometrijske gustoće. Quixel Megascans knjižnica 3d modela nudi širok izbor takvih modela, osobito onih prirodnih kakvi su nam bili potrebni (drva, kamenje, lišće, vegetacija). Međutim da bi smo uistinu postigli vjerodostojan prikaz Velebitske šume bila je potreba izrada i autentičnih, posebnih 3d modela koji su specifični za šume Sjevernog Velebita.


Slikanje Velebitskih zakrivljenih Bukvi

Jedna od karakteristika šuma na Sjevernom Velebitu su stabla s donjim dijelovima debla savijenim pod pritiskom dugotrajnog snijega i jakih vjetrova.

Kako bismo postigli željeni rezultat, odlučili smo otići na sam Velebit i provesti proces fotogrametrije na bukvama. Fotogrametrija je tehnika koja omogućuje stvaranje preciznih 3D modela korištenjem fotografija stvarnih objekata. Na taj način bili smo u mogućnosti uhvatiti stvaran izgled tih bukva zajedno sa svim detaljima.

Da bi proces fotogrametrije bio uspješan, odabrali smo oblačan dan za fotografiranje. Oblačno nebo pruža ujednačenu svjetlost bez oštrih sjena koje bi mogle sakriti detalje drveća. Ovaj pristup omogućuje nam stvaranje čistih tekstura bez neželjenih sjena, budući da će Unreal Engine 5 generirati sjene dinamički.

Slike smo uslikali u RAW formatu da bi kasnije u Adobe Lightroom-u mogli još dodatno podignuti sjene i tako ukloniti što više informacija o sjenama. Razlika je suptilna u slici ali čak i tako mali korak vidljivo poboljšava krajnji rezultat.


Reality Capture izrada 3d modela

Nakon kreiranja preko stotinu takvih slika iz različitih kuteva za svako stablo došlo je vrijeme kreacije 3d modela s teksturom. Za ovo smo koristili Reality Capture, iznimno kvalitetan program za fotogrametriju.

Za kompletan opis rada u Reality Capture softveru bio bi potreban barem cijeli blogpost ali ukratko proces se sastoji od dodavanja slika od kojih se dobije “point cloud” što je skup točaka u prostoru od kojih se dalje generira 3d model. Na 3d model se stavljaju teksture generirane od istih slika s kojima se sam model generirao. Potrebno je i odstraniti dijelove modela koji su skenirani ali su nam nepotrebni.

Ispod nekoliko slika procesa:

Napokon smanjuje se broj poligona da model ne zauzima previše memorije (iako unreal pomoću nanitea može podnijeti ogromne modele) i eksportira.

Ovdje Reality Capture nije uspio posložiti nekoliko slika pa je na tim dijelovima tekstura ostala prazna. U ovom slučaju to smo riješili photoshopovim generativnim AI-jem pa su sve nesavršene točke bile ispravljene a inače bi cijeli proces morao biti ponovljen, ovaj put sa još većim brojem slika.


Generirani model renderan u Unreal Engineu


I napokon evo konačnog modela u Unreal Engineu zajedno sa menu scenom igrice u koju smo postavili sva skenirana stabla.